03Oktobar2018
8. Biznis konferencija SEET 2018
Turističko tržište Jugoistočne Evrope
Saopštenje za medije
U organizaciji kompanije Mass Media International i pod institucionalnim pokroviteljstvom Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije 03. oktobra 2018. u Sava centru u Beogradu održana je 8. Biznis konferencija „Turističko tržište Jugoistočne Evrope - SEET 2018“.

Preko 400 najznačajnijih predstavnika poslovne turističke zajednice Jugoistočne Evrope okupilo se sa zajedničkim ciljem koji je fokusiran na prepoznavanje novih mogućnosti za povećanje prihoda turističkog tržišta JIE, nove oblike povezivanja i pozicioniranja regiona kao jedinstvenog turističkog tržišta sa posebnim akcentom na promociju prioritetnih turističkih destinacija, jačanja identiteta turističkih ruta regiona, privlačenje turista sa dalekih emitivnih tržišta i stimulaciju receptivnog turizma.

U celodnevnom programu u četiri tematska panela, između ostalih, govorili su emimentni međunarodni stručnjaci: Stefano Dominioni, Ph.D., Director, European Institute of Cultural Routes, George Drakopoulos, predsednik & CEO tourism generis, Grčka i specijalni savetnik UNWTO, Tomasz Janczak, Vice President for Growth & Digital, Osnivač & CEO “Marketing to China - m2C”, Erika Charbonnel, Director Travel&Tourism, Kairos Future, Stokholm, , Goran Svilanović, generalni sekretar Regionalnog saveta za saradnju (RCC)…

Odgovaralo se na direktna pitanja učesnika i na opšte postavljene teme: kako unaprediti sadržaje destinacije, šta je to što privlači nove goste, kako se uključiti u Projekat za promociju turizma na Zapadnom Balkanu za koji je EU izdvojila 5 mil Eur, koje rute privlače goste sa emitivnih tržišta, koji sadržaji destinaciju pozicioniraju kao atraktivnu i poželjnu, koje su nove vrednosti na Hospitality & Travel tržištu … Takođe, kroz panele učesnici su imali priliku da čuju iskustva najboljih primera iz prakse i njihove prezentacije.

Nove forme za saradnju, mogućnosti za razgovore, razmenu iskustava i umrežavanje između potencijalnih poslovnih partnera bili su u fokusu preko 150 B2B sastanaka, koji su održani u Japanskom salonu.

Zaključak učesnika je da za održivu konkurentnost zemlje Jugoistočne Evrope imaju ogroman potencijal. Nesagledivi turistički potencijal! Neistražene destinacije, prirodne lepote, kulturno istorijsku baštinu, autohtone vrednosti, atrakcije, tradicionalnu gostoljubivost, autentičnu eno-gastronomiju, niz svakodnevnih manifestacija.. I more i jezera i reke i planine i gradove i sela i zaštićene prirodne rezervate i terme i oaze zdravlja i wellnessa… Hotelijerska industrija prati globalne trendove i iz godinu u godinu ponuda je sve veća i raznovrsnija. Turizam je industrija doživljaja, a naš Region ima sve preduslove da globalno visoko pozicionira svoju autentičnu “industriju doživljaja”.

Konferencija je završena tradicionalnom dodelom nagrada Brand Leader Award.

Za izvanredan lični doprinos u edukaciji, obrazovanju i unapredjenju turizma i hotelijerstva u Srbiji i podizanju ugleda domaćeg turističkog proizvoda na međunarodnom tržištu nagradu je primio Prof. dr Slobodan Čerović, dekan Fakulteta za turistički i hotelijerski menadžment Univerziteta Singidunum.

Za izuzetan doprinos u razvoju, unapredjenju kvaliteta turističke ponude, podsticanju konkurentnosti, očuvanju i promociji autentičnih vrednosti i visokom pozicioniranju Regiona na globalnom tržištu nagrađeni su: Plantaže A.D. Podgorica, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam Vojvodine, Courtyard by Marriott Belgrade City Center, Agencija za promociju i podršku turizma Republike Makedonije, Općina Medulin, Opština Ohrid, Grad Zrenjanin, Montenegro Airlines, Karisma Hotels Adriatic Montenegro, Casa del Mare - Small Hotels Group Montenegro, Grupacija Zepter Hoteli, Premium Beach Hotel Durrës, Unique Resort & Spa Ohrid, Javna ustanova AQUATIKA – Slatkovodni akvarij Karlovac, Turističko preduzeće “Lipska pećina” Cetinje, JP Nacionalni parkovi Crne Gore, Park Palić, Etno kompleks „Vrdnička kula”, Poliklinika Bagatin Zagreb, Specijalna bolnica za rehabilitaciju “Banja Koviljača”, Zavod za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju „Dr Miroslav Zotović“ Banja Luka, Satelit Premium Group, Turistička agencija Odeon World Travel, Univerzitet Singidunum.
Medijski partneri
RTS
Pink
Kopernikus
Blic
Večernje novosti
Tanjug
Turistički svet
Kongresni turizam
SEE Business Travel & Meetings
Turistička prizma
Putuj sigurno
Blumen Group
RTV
SAT Media Group
NAVAK
eKapija
e-Razvoj
Diaspora Group